Przedszkole
Organizacja Przedszkola
Rozkład dnia:
Swobodne zabawy wg zainteresowań, gry i zabawy stolikowe, praca indywidualna z dzieckiem, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania.
Śniadanie
Zabiegi higieniczne po śniadaniu, zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzone wg miesięcznych planów pracy, zajęcia dodatkowe, spacer lub zabawy w ogródku przedszkolnym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach), zajęcia sportowe na Sali, zabiegi higieniczne przed obiadem.
Obiad
Zabiegi higieniczne po obiedzie. Odpoczynek poobiedni: leżakowanie(młodsze grupy), relaksacja przy muzyce, czytanie bajek.
Przygotowanie dzieci do uroczystości, zabawy edukacyjne i dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela.
Podwieczorek
Zabiegi higieniczne po podwieczorku. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, praca w kącikach zainteresowań, gry i zabawy tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne. Praca indywidualna z dzieckiem mającym deficyty rozwojowe i zdolnym.
Zajęcia systematyczne lub okolicznościowe:
- wycieczki
- festyny rodzinne
- imprezy okolicznościowe ( Dzień Dziecka, Dzień Mamy, Dzień Taty, Dzień Babci, Dzień Dziadka, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Bale itp.)
- koncerty muzyczne
- spektakle teatralne
- zajęcia otwarte dla Rodziców
- itp.
Zajęcia dydaktyczne
w cenie czesnego:
- język angielski – roztańczony,rozśpiewany z ciocią Moniką.Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu we wtorki i czwartki
- rytmika – muzyka mocno wpływa na każdego człowieka, a najintensywniej na dzieci, dlatego tak ważne jest, aby miały z nią kontakt od lat najmłodszych.Zajęcia prowadzone raz w tygodniu w poniedziałki od godziny 9 kolejno dla wszystkich grup wiekowych
- zajęcia artystyczne – twórczość plastyczna odgrywa istotną rolę w rozwoju dziecka i jest bardzo ważną formą działalności dzieci w przedszkolu. Jest źródłem radości, dobrej zabawy, a także kreatywną formą spędzania czasu wolnego. W czwartek niech każde dziecko poczuje się jak „Mały Picasso”.
- religia – program nauczania religii uwzględnia rozwój psycho-fizyczny dziecka, starając się być w zgodzie z przeżywanymi przez nie emocjami i relacjami w rodzinie oraz grupie rówieśniczej. Ukazuje dziecku otaczający świat i pozwala otworzyć się na Boga i Jego miłość. Zajęcia w czwartki od godziny 9
- gimnastyka – jednym z podstawowych elementów wpływających na zdrowy i harmonijny rozwój dziecka jest postawa ciała.Podczas zajęć dzieci podnoszą ogólną sprawność fizyczną i usprawniają koordynację ruchową.
Zajęcia dydaktyczne płatne dodatkowo:
- zajęcia logopedyczne (według indywidualnych potrzeb)Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej w każdym zaburzeniu mowy jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu. Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie. Podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),- rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy )- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,– rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,– rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,– uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.
– kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka,
- konsultacje psychologa dla rodziców (na życzenie rodziców)
- judo
- zajęcia taneczne
- joga