Aktualności
Nauczanie on-line w czasie pandemii
Jak przebiega nauczanie on-line w czasie pandemii w Niepublicznym Przedszkolu i Żłobku Tajemnicza Wyspa w Luboniu
Nauczanie on-line przedszkolaków jest dużym wyzwaniem zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców i ich dzieci. Nauczyciele doskonale się odnaleźli w tej nowej rzeczywistości i świetnie sobie radzą. Współpracują z rodzicami i dziećmi, są z nimi w stałym kontakcie. Informacje do rodziców przekazywane są za pośrednictwem poczty e-mail. Dla każdego nauczyciela została założoną skrzynka pocztowa dedykowana kontaktom z jego grupą. Nauczyciele korzystają również z komunikatorów Messenger i WhatsApp, Skype, z platformy komunikacyjnej Hangouts Chat (zajęcia z nauczycielem dla całej grupy sześciolatków). Codziennie wysyłają rodzicom materiały do edukacji dla dzieci. Są to gotowe scenariusze z wierszykami, pytaniami, zagadnieniami, pomysłami na pracę plastyczną, aktywność fizyczną itp. Materiały przekazywane są w formie zdjęć, nagrań, prezentacji multimedialnych, linków do stron internetowych. W przygotowaniu zajęć korzystają z różnych źródeł: portali dla nauczycieli, plików muzycznych i filmów na YouTube, serwisów edukacyjnych dla dzieci, stron wydawnictw edukacyjnych itp. Rodzice chętnie odsyłają wykonane karty pracy, ale też zdjęcia i filmiki z zabaw i zajęć np. aktywności fizycznej oraz plastycznej, opisują w jakim stopniu dzieci wykonały zadania, z czym miały trudności, zadają pytania. Nauczyciele kontaktują się z dziećmi na czat wideo i rozmawiają o tym, co im się podobało, co było trudne, a co proste, czego się nauczyli. W ten sposób nauczyciele monitorują postępy dzieci, weryfikują ich wiedzę i umiejętności. Podczas zajęć indywidualnych z dzieckiem (rewalidacja, logopedia) na Skype lub WhatsApp nauczyciel ma okazję rozmawiać z dzieckiem i obserwować jak sobie radzi z wykonaniem zadań. W przygotowywanym tygodniowym planie zajęć nauczyciel uwzględnia realizację podstawy programowej i stara się, aby aktywności na każdy dzień były dla dzieci różnorodne i ciekawe oraz możliwe do zrealizowania w warunkach domowych. Treści działań, zadania, załączniki oraz karty pracy zatwierdzane są przez dyrektora ds. pedagogicznych. Nauczyciele kontaktują się telefonicznie z dyrektorem i informują go na bieżąco o realizacji zadań, metodach i formach pracy, kontaktach z rodzicami i dziećmi.